"Три опорни точки за по-добър баланс.
Три преплетени желания към еднa и същa цел.
Три чувства в едно, те вдъхват живот.
Въжделения, тайни, съучастничество...
Предначертаното и непредвиденото: пълна увереност и изненади, които вдъхновяват.
Уникалното: това е трио от четирима (китара, контрабас, две клавиатури на бандоненон).
Да бъдеш съпровождащ и съпровождан, това е играта.
Преди да започнем да свирим, една огромна радост ни завладява..."
Родолфо Медерос, Буенос Айрес, 2006.
Три преплетени желания към еднa и същa цел.
Три чувства в едно, те вдъхват живот.
Въжделения, тайни, съучастничество...
Предначертаното и непредвиденото: пълна увереност и изненади, които вдъхновяват.
Уникалното: това е трио от четирима (китара, контрабас, две клавиатури на бандоненон).
Да бъдеш съпровождащ и съпровождан, това е играта.
Преди да започнем да свирим, една огромна радост ни завладява..."
Родолфо Медерос, Буенос Айрес, 2006.
ОПИСАНИЕ
Триото на Родолфо Медерос преминава през най-интимните пластове на тангото, чрез един еклектичен репертоар комбиниращ класически и съвременни танго пиеси, които изпълнява по различен и неочакван начин.
СТИЛОВЕ
Танго, валс, милонга и други форми на популярна музика
МУЗИКА "В ДОМАШНА ОБСТАНОВКА"
Класическата музика има две форми, концертна и камерна. Всяка форма има своята цел и предназначение. Концертната форма използва големите пространства, изразява се посредством оркестрите и е предназначена за широката "безименна" публика. Камерната музика, от друга страна, предпочита по-интимна обстановка - като събиране в къщи - и се изразява посредством малки анасамбли (дуо, трио и пр.) формирани от солисти, които са еднакво важни и особено талантливи. Това е едно събиране на приятели, на което преобладава усещането за съучастничество между музикант и слушател. Танго музиката приема именно тези две форми - оркестъра и малкия ансамбъл "в домашна обстановка".
"ГОЛЯМАТА" МАЛКА ФОРМАЦИЯ - ТРИОТО
"Създаването на такава малка формация, каквато е триото, ми послужи да задоволя някои основни нужди. Човек се сблъсква ежедневно с масови ситуации - пътува в автобуса, ходи по оживени улици, а като се прибере в къщи - с по-интимни ситуации - общува със семейството, прекарва време с близките си. Това се пренася и в музиката: оркестъра е масов, завладяващ; триото е една по-интимна формация. При тази интимност може директно да усетиш чувствата на другия, неговите желания, нужди, изненади... От друга страна, триото предоставя възможност за интересни алтернативи, като импровизацията, при която всеки може да изрази своя креативен свят. Може да си представим, че бандонеонът със своите две клавиатури, китарата и контрабасът са всъщност четири инструмента. Това придава на триото една много интересна характеристика на формация, която, освен че е камерна, има и много голяма звукова плътност. Репертоарът на триото е еклектичен и целенасочен. Считам, че е необходимо да донесем в настоящето онези емблематични стари танга от началото на миналия век, онази музика която започна от дворовете на къщите ни... Има нещо много мило в това, че мога да споделя тази формация с двама изключителни музиканти, които са и мои дългогодишни приятели." Родолфо Медерос
МИСИЯ
"Възстановяването на този тип (танго) музика е форма на реабилитация, на заявка, начин да си върнем това, което ни принадлежи. Музиката, която свирим вкъщи отразява нашето национално богатство - разказва и носи белезите на нашите традиции и история и по този начин защитава нашата култура и идентичност. Единствено посредством този тип музика можем да открием кои сме." Родолфо Медерос
ТАНГОТО
Родолфо Медерос никога не е възприемал тангото като израз на местни чувства и нрави, подобно на фолклорната музика. Родено на бреговете на Рио де ла плата и импрегнирано с музикални елементи от Европа, то изразява чувствата на градските хора, независимо в коя част на света живеят. С други думи, тангото принадлежи не само на Буенос Айрес, но и нa всеки един град по света.